Änglaspel.se

Vanliga frågor

Fråga: När som senast kan jag beställa för leverans innan jul?

Svar: Sista beställningsdatum är enligt nedan:
- Om du bor söder om Sundsvall (inkl Sundsvall): Tisdag 22/12, kl 13.00
- Om du bor norr om Sundsvall eller på Gotland: Fredag 18/12, kl 13.00

OBS: Tänk på att snöoväder och liknande kan göra att det blir förseningar hos Posten eller DHL så försök så långt det är möjligt att beställa i god tid. Ovan datum och tider gäller under förutsättning att:
- Du inte väljer hemleverans (detta tar ofta 1 dag extra)
- Ditt ombud finns på en ort där Posten & DHL har daglig utkörning
- Posten & DHL lever upp till normala leveransåtaganden och inte blir försenade med sina leveranser.

Fråga: Kommer ni skicka paketet idag?

Svar: Beställningar som inkommer före kl 13.00 (arbetsdag) skickas samma dag, annars nästkommande arbetsdag.

Fråga: Hur lång ångerrätt har ni?

Svar: Vi erbjuder full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 60 dagar

Fråga: Änglaspelet snurrar inte efter montering

Svar: Titta på denna bild som visar de vanligaste felen. Ett annat mer ovanligare fel är om det är luftdrag i rummet, då försvinner värmen snett uppåt vilket gör att änglarna inte snurrar som de ska.

Fråga: Änglaspelet står inte stabilt

Svar: Detta uppstår oftast om vingarna på stången som vrids fast i bottenplattan har fått fel vinkel och således inte "nyper tag" i bottenplattan ordentligt. Titta på denna bild som visar hur vinkeln ska vara. Det är bara böja till vingarna med fingrarna så blir det rätt.

Många svar rörande priser, frakt, leverans och reklamationer hittar du i köpvillkoren.

Kundservice

E-post: kundservice@kopstaden.se. Vi försöker besvara mail inom 30 minuter vardagar 8-16, övrig tid lite längre svarstid.

Telefon: 010-209 40 01 Denna vecka är inte telefonen bemannad men e-post besvaras snabbt (se ovan).